hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új toborzási csatornák

Cipőt a cipőboltból!

A legtöbb cégnél a hr-hez tartozik az álláshirdetések feladása, a legtöbb hr-es pedig komoly tapasztalatokkal rendelkezik e téren. Megvannak már a jól bevált útvonalaik, pontosan tudják, hogy nagyjából hány jelentkezőt fog hozni az egyik állásportál, mennyit a másik, és mire számíthatnak a LinkedIn-en vagy Facebookon. Amit néhányan kihagynak a számításból: hogy a célszemélyeket a saját közegükben, felületeiken szólítsák meg.

A hétvégén nyílt napot tartott a BKK a Hungária villamos kocsiszínben, ahová mi is ellátogattunk családilag. Sok beszélgetésbe lehetett belehallani, amikből kiderült, hogy nem csak a laikus érdeklődők voltak jelen (mint mi), hanem a BKK dolgozók családjai, barátai, egyáltalán a villamosok és egyéb közlekedési eszközök szerelmesei. Néhol apuka lelkesebben csilingelt a villamosvezetői fülkében, és tette fel a kérdéseit a villamosvezetőnek, mint a gyerekek. Fokozottan igaz ez a rengeteg karonülő szüleire.

Költői kérdés

Valószínűleg sok éve tapasztalják ezt a fajta látogatói összetételt a házigazdák, és ez a tapasztalat találkozott az utóbbi évek kínzó munkaerőhiányával, mely eredményeképp új toborzási csatornákat alakítottak ki. Többek közt az említett nyílt napon is keresték a leendő villamosvezetőket. Okosan – és feltételezhetően jó beválási aránnyal hirdették meg a villamosvezetői állásokat a villamosok oldalán a villamosok iránt érdeklődő apukáknak és anyukáknak. 

Pont ennyire tűnik hatékony döntésnek az is, ha például marketingest, szövegírót, art direktort, pr-ost, kommunikációs szakembert, sales-est és ezek szinonimáit keresünk, hogy azon a szaklapon hirdessünk, ami nekik szól. Ilyen például a kreativ.hu. Ugyanez érvényes akkor is, ha például hr-területre keresünk embert, ebben az esetben kézenfekvő a hrpwr.hu hirdetési rovatát számításba venni. És lehet még folytatni a szakmák sorát. Ezekben a megoldásokban nem csak az ár-érték arány vonzó, de az is, hogy elérhetővé válik a potenciális, de aktívan _nem_ kereső munkaerő is. Ha az employer branding stratégiákban egyre inkább afelé halad a világ, hogy a potenciális munkaerőt a saját érdeklődési területein érje el, akkor vajon az ennél sokkal egyszerűbben megvalósítható álláshirdetés-feladásnál vajon miért feledkezik meg sok hr-es erről az egyszerű, de nagyszerű megoldásról?

Ami az embereket érdekli

A kreativ.hu-n futó álláshirdetésekkel kapcsolatban kolleganőnk az alábbi hasznos megfigyelést osztotta meg velünk: „Szignifikánsan több jelentkező fut be azokra a hirdetésekre, ahol meg van nevezve a kereső cég, és az is külön jelezve van, hogy nem projekt alapon, hanem hosszú távra keresnek embert. Ezt a két kiegészítést mindenképp javaslom a hirdetőknek” – mondta el Gajdos Kriszta.

További hasznos tippeket a tökéletes álláshirdetés feladásához egy korábbi cikkünkben talál.
(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés