hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ötletelés LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel

Brainstormingolj hatékonyabban LEGO®-kockákkal!

Gyakran fordul elő, hogy noha az inspiráló gondolatok jelen vannak a szervezetben, a mindennapokban nem irányul rájuk elegendő figyelem. Ebben a helyzetben az ötletelő megbeszélések – brainstormingok – szervezése jelenthet megoldást. Az ötletelés hatékonyságát számos módon elősegíthetjük, például LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel.

Az üzleti sikerhez ma már egyéni és vállalati szinten is szükség van arra a bizonyos pluszra a kreatív megoldásokhoz. Mint azt korábban is megírtuk, ennek felszínre kerülését tudatosan is előidézhetjük, például a brainstormingban résztevők körének színesítésével, asszociációs játékokkal, ötletkvóta alkalmazásával vagy a környezet inspirálóbbá tételével.

Az ötletgyűjtéshez, problémamegoldáshoz különféle kreatív módszereket lehet alkalmazni: a lényeg a kreatív jobb agyfélteke aktivitásra serkentése. Erre alkalmas lehet, ha bármilyen szokatlan elemet vetünk be a beszélgetésben, vagy játékos szabályokat alkotunk.

Inspiráló környezet teremtése

A környezet megváltoztatásával is segíthetünk a kreatív gondolatok előcsalogatásában. Például jó eszköz lehet ehhez, ha babzsákfotelekkel, színes berendezési tárgyakkal vagy játékeszközökkel szereljük fel az irodát vagy tárgyalót.

Ha játékeszközök beszerzése mellett döntünk, érdemes kipróbálni a LEGO®-kockákat! Elsőre sokaknak különösnek tűnhet ez az ötlet, de a módszer előnyeit mára kutatások sora támasztja alá. Gyerekkorunk egyik kedvenc játéka napjainkra az üzleti és szervezeti hatékonyságfejlesztés – az üzleti stratégiai célok, meeting, fejlesztés, csapatépítés, döntéshozatal és problémamegoldás stb. – módszerévé is vált.

A LEGO® vállalat által kifejlesztett LEGO® SERIOUS PLAY® módszer játékos technikáját elsősorban olyan komplex problémákra fejlesztették ki, amelyekre nem létezik egy szavas válasz. Célja, hogy felnőtt környezetben egyszerre fejlessze a társas kapcsolatokat, az érzelmi intelligenciát és kifejezést, a kognitív képességeket és a konstruktív versenyszellemet. Ez a játékon alapuló módszer a képzelőerő mindhárom típusát – vagyis a leíró, a kreatív és a kihívó képzelőerőt – fejleszti, amivel hatékonyan járul hozzá a brainstorming sikerességéhez.

Hogyan működik?

A  LEGO® SERIOUS PLAY® módszer játékos technikája tudományos kutatásokon alapszik. Közelebbről elsősorban az üzletfejlesztés, szervezetfejlesztés, pszichológia és tanuláselmélet, valamint a „kéz- agy kapcsolat” kutatásának területeire épít. Mivel az agy egyszerre csak korlátozott mértékű információt tud feldolgozni – ezt hívjuk munkamemóriának –, ezért a kezeink által felvett és érzékelt ingereknek és információknak az agyunkban gyakran csak töredéke tudatosul. Emiatt kezeink „tudása” gyakran mélyebb és összetettebb, mint azt tudatosan hisszük. A  LEGO® vállalat által kifejlesztett módszer végig a „kezünkben lévő tudásra” összpontosít, ez adja hatékonyságának egyik alapját. A  módszer hatékonyságának másik kulcsa az, hogy a LEGO® vállalat által kifejlesztett technika gyerekkorunk „természetes tanulási környezetét” próbálja meg leutánozni, illetve visszaállítani.

A módszert Kjeld Kirk Kristiansen (a LEGO® vállalat alapítójának unokája), a szervezetelmélettel foglalkozó Johan Roos és a menedzsmentfejlesztést kutató Bart Victor kezdték el kifejleszteni még a kilencvenes években, azzal az elsődleges céllal, hogy egy kulcstechnikát adjanak az emberek kezébe az üzleti sikerek eléréséhez.

Mi történik a felnőtt LEGO® SERIOUS PLAY® módszerű workshopon?

A LEGO® SERIOUS PLAY® játékos workshopjának résztvevőiként LEGO®-építőelemekkel éppen azt tehetjük meg, amit a mindennapokban is csinálunk, amikor mintegy „felépítjük” magunknak a saját világunkat: vagyis az agyunk számára legtermészetesebb és leghatékonyabb módon építünk és konstruálunk. Menedzserként például felépíthetjük a cégünk 3D-s LEGO®-modelljét, hr- vagy kommunikációs szakemberként "összerakhatjuk" cégünk főbb üzeneteit, melyeket kommunikálni érdemes (tehát employer branding alapokat építhetünk szó szerint a LEGO® segítségével), vagy out-of-the box gondolkodásunkat fejleszthetjük a játék segítségével.

A LEGO®-kocka ma már nemcsak gyerekjátékként jöhet szóba, hanem a brainstorming hatékonyságának növelése mellett akár céges workshopot, a menedzsmentnek vagy vezetőknek szóló coachigot is lehet alapozni rá. Tehát ha csapatot szeretnénk építeni, stratégiára lenne szükségünk, nem megy a sales, netán termék- vagy üzletfejlesztésen törjük a fejünket, akkor is érdemes lehet megfontolni ezt az új és innovatív lehetőséget.

Szívesen kipróbálnád a fent leírtakat? A hrpwr.hu most LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel hirdet workshopot. A résztvevők száma korlátozott, ezért érdemes minél hamarabb jelentkezni!

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés