hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ötletelés LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel

Brainstormingolj hatékonyabban LEGO®-kockákkal!

Gyakran fordul elő, hogy noha az inspiráló gondolatok jelen vannak a szervezetben, a mindennapokban nem irányul rájuk elegendő figyelem. Ebben a helyzetben az ötletelő megbeszélések – brainstormingok – szervezése jelenthet megoldást. Az ötletelés hatékonyságát számos módon elősegíthetjük, például LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel.

Az üzleti sikerhez ma már egyéni és vállalati szinten is szükség van arra a bizonyos pluszra a kreatív megoldásokhoz. Mint azt korábban is megírtuk, ennek felszínre kerülését tudatosan is előidézhetjük, például a brainstormingban résztevők körének színesítésével, asszociációs játékokkal, ötletkvóta alkalmazásával vagy a környezet inspirálóbbá tételével.

Az ötletgyűjtéshez, problémamegoldáshoz különféle kreatív módszereket lehet alkalmazni: a lényeg a kreatív jobb agyfélteke aktivitásra serkentése. Erre alkalmas lehet, ha bármilyen szokatlan elemet vetünk be a beszélgetésben, vagy játékos szabályokat alkotunk.

Inspiráló környezet teremtése

A környezet megváltoztatásával is segíthetünk a kreatív gondolatok előcsalogatásában. Például jó eszköz lehet ehhez, ha babzsákfotelekkel, színes berendezési tárgyakkal vagy játékeszközökkel szereljük fel az irodát vagy tárgyalót.

Ha játékeszközök beszerzése mellett döntünk, érdemes kipróbálni a LEGO®-kockákat! Elsőre sokaknak különösnek tűnhet ez az ötlet, de a módszer előnyeit mára kutatások sora támasztja alá. Gyerekkorunk egyik kedvenc játéka napjainkra az üzleti és szervezeti hatékonyságfejlesztés – az üzleti stratégiai célok, meeting, fejlesztés, csapatépítés, döntéshozatal és problémamegoldás stb. – módszerévé is vált.

A LEGO® vállalat által kifejlesztett LEGO® SERIOUS PLAY® módszer játékos technikáját elsősorban olyan komplex problémákra fejlesztették ki, amelyekre nem létezik egy szavas válasz. Célja, hogy felnőtt környezetben egyszerre fejlessze a társas kapcsolatokat, az érzelmi intelligenciát és kifejezést, a kognitív képességeket és a konstruktív versenyszellemet. Ez a játékon alapuló módszer a képzelőerő mindhárom típusát – vagyis a leíró, a kreatív és a kihívó képzelőerőt – fejleszti, amivel hatékonyan járul hozzá a brainstorming sikerességéhez.

Hogyan működik?

A  LEGO® SERIOUS PLAY® módszer játékos technikája tudományos kutatásokon alapszik. Közelebbről elsősorban az üzletfejlesztés, szervezetfejlesztés, pszichológia és tanuláselmélet, valamint a „kéz- agy kapcsolat” kutatásának területeire épít. Mivel az agy egyszerre csak korlátozott mértékű információt tud feldolgozni – ezt hívjuk munkamemóriának –, ezért a kezeink által felvett és érzékelt ingereknek és információknak az agyunkban gyakran csak töredéke tudatosul. Emiatt kezeink „tudása” gyakran mélyebb és összetettebb, mint azt tudatosan hisszük. A  LEGO® vállalat által kifejlesztett módszer végig a „kezünkben lévő tudásra” összpontosít, ez adja hatékonyságának egyik alapját. A  módszer hatékonyságának másik kulcsa az, hogy a LEGO® vállalat által kifejlesztett technika gyerekkorunk „természetes tanulási környezetét” próbálja meg leutánozni, illetve visszaállítani.

A módszert Kjeld Kirk Kristiansen (a LEGO® vállalat alapítójának unokája), a szervezetelmélettel foglalkozó Johan Roos és a menedzsmentfejlesztést kutató Bart Victor kezdték el kifejleszteni még a kilencvenes években, azzal az elsődleges céllal, hogy egy kulcstechnikát adjanak az emberek kezébe az üzleti sikerek eléréséhez.

Mi történik a felnőtt LEGO® SERIOUS PLAY® módszerű workshopon?

A LEGO® SERIOUS PLAY® játékos workshopjának résztvevőiként LEGO®-építőelemekkel éppen azt tehetjük meg, amit a mindennapokban is csinálunk, amikor mintegy „felépítjük” magunknak a saját világunkat: vagyis az agyunk számára legtermészetesebb és leghatékonyabb módon építünk és konstruálunk. Menedzserként például felépíthetjük a cégünk 3D-s LEGO®-modelljét, hr- vagy kommunikációs szakemberként "összerakhatjuk" cégünk főbb üzeneteit, melyeket kommunikálni érdemes (tehát employer branding alapokat építhetünk szó szerint a LEGO® segítségével), vagy out-of-the box gondolkodásunkat fejleszthetjük a játék segítségével.

A LEGO®-kocka ma már nemcsak gyerekjátékként jöhet szóba, hanem a brainstorming hatékonyságának növelése mellett akár céges workshopot, a menedzsmentnek vagy vezetőknek szóló coachigot is lehet alapozni rá. Tehát ha csapatot szeretnénk építeni, stratégiára lenne szükségünk, nem megy a sales, netán termék- vagy üzletfejlesztésen törjük a fejünket, akkor is érdemes lehet megfontolni ezt az új és innovatív lehetőséget.

Szívesen kipróbálnád a fent leírtakat? A hrpwr.hu most LEGO® SERIOUS PLAY® módszerrel hirdet workshopot. A résztvevők száma korlátozott, ezért érdemes minél hamarabb jelentkezni!

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés