hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2017 Best Practices

Bemutatkoztak a győztes hr megoldások

A HRKOMM Award 2017 Best Practices című egész napos rendezvényen a díjat elnyert cégek képviselői beszéltek győztes hr megoldásaikról. A telt házas rendezvény fontos tanulságokkal zárult.

Az egész napos rendezvényen a HRKOMM Award 18 díjazottjának esettanulmányait ismerhettük meg három blokkban, tíz perces, de nagyon tartalmas előadásokban. Hallhattunk többek közt az év hr innovációs megoldásáról, a legjobb dolgozói céges eseményről, valamint a legjobb onboarding megoldásokról, álláshirdetésről és állásbörze-megjelenésről.

Kihívások és válaszok

Az előadók többé-kevésbé egybecsengő kihívásokat neveztek meg az újszerű megoldások előhívóiként. Szinte minden előadásban előkerültek a kivándorlás miatt szűkülő munkaerőpiac kihívásai vagy a fiatalabb generáció megváltozott tartalomfogyasztási szokásaiból adódó nehézségek (a hagyományos módokon már egyáltalán nem vagy alig lehet elérni őket). Többen említették az utóbbi időben megnövekedett fluktuációt is mint olyan kihívást, amellyel szembe kellett nézniük; emellett az is nehézséget jelenthet, hogy bizonyos ágazatok (például a kereskedelem) egyre kevésbé vonzóak a fiatal munkavállalóknak. Előkerült az a szempont is, hogy mivel minden felgyorsul, a munkakörök egyre összetettebbek, így a dolgozók is gyorsabban kifáradnak és kiégnek.

A hasonló kihívásokra azonban örömtelien sokszínű válaszok születtek. A rengeteg innovatív megoldás közül nehéz lenne egyet kiemelni – nem is volt könnyű a zsűri dolga a díjak kiosztásakor, mint az többször is elhangzott a nap folyamán. Visszatérő kulcsszavak voltak a gamifikáció, az eddig nem személyes kapcsolatok személyessé tétele és a minden létező felület (például közösségi oldalak, microsite-ok) bevonása. A visszamérések is rendszerint azt mutatják, hogy ezekkel a módszerekkel a fiatalabb generációkat sokkal hatékonyabban meg lehet szólítani, mint a hagyományos eszközökkel, legyen szó toborzásról, megtartásról vagy reputációnövelésről.

Közös célok és egyedi megoldások

A vállalatok által megfogalmazott célok is többé-kevésbé egybecsengtek: gyakran hangzott el célkitűzésként a munkavállalói elégedettség növelése, a kollégák elhivatottságának és elkötelezettségének fokozása, az összetartozás erősítése, továbbá annak elérése, hogy vonzó legyen a céghez csatlakozni. A vonzerőt olykor nemcsak növelni kell, de eleve meg is kell teremteni, például a fiataloknak elsőre kevésbé vonzó ágazatok esetében. További célokként előkerültek még a hatékonyságnövelés, a motivációs rendszer fejlesztése és a közös értékteremtés, valamint hogy élmény legyen a vállalati onboarding folyamata.

Nagyon sok videós, kisfilmes megoldást láthattunk, és a közösségi médiára való erős építkezés, az online térben gondolkodás is gyakorlatilag mindenkinél megjelent, de emellett számos egészen egyedi megoldást is bemutattak az előadók. A munkavállalói visszajelzések egyöntetűen jók voltak, ami nem is csoda, hiszen díjnyertes kampányokról van szó.

Az előadások utáni kérdés-válasz szekciók kitűnő alkalmat szolgáltattak a felmerült kérdések megvitatására, és több előadó és hozzászóló rögtönzött felméréseket is végzett a közönségen, interaktívvá téve ezzel az előadást: a hallgatóságnak kézfeltétellel kellett jeleznie, hogy például egy adott módszert mennyien ismernek és alkalmaznak. A résztvevők igen aktívak voltak, az előadásokat jellemzően számos kérdés követte, és sok esetben gondolatébresztő beszélgetés is kialakult. Többen azzal indultak haza a nap végén, hogy "Ezt most mi is kipróbáljuk!"


Fotók: Egry Tamás
(A galéria megtekintéséhez kattints a képre!)

Tanulságok: hatékony és szükséges a hr és a kommunikáció összefogása

Az egyik előadó az állás-, illetve a munkaerő-keresést egy párkapcsolat kialakításához hasonlította: egyik fél sem vetíthet túl sokat, mert az kiderül. Tehát hiteles képet kell mutatni magunkról – ez a nap egyik tanulsága. Az is kirajzolódott az előadásokból, hogy általában mindenkinek innovatív, friss gondolkodású munkaerőre van szüksége, és számos jó és immár bizonyítottan működő ötlet elhangzott arra vonatkozóan, hogyan lehet ezeket az embereket elérni, bevonni, és aztán megtartani. Legáltalánosabb tapasztalatként azt fogalmazhatjuk meg, hogy a nyertes pályázatok a hr-es és kommunikációs csapatok összefogásából születtek, vagy cégen belül, vagy pedig a cég hr-esei egy külső kommunikációs ügynökséggel fogtak össze: tehát végre van összefogás, és ez szemmel látható és mérhető eredményekkel is jár.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés