hirdetés
hirdetés
hirdetés

Connected by Skanska

Az okostelefonok után jönnek az intelligens épületek

Az irodafejlesztők évek óta igyekeznek lépést tartani a technológiai fejlődés gyorsaságával, több-kevesebb sikerrel. A Skanska innovatív megközelítése az innovációs ciklus és az épületek fejlesztési folyamata közötti különbséget hivatott leküzdeni. A svéd ingatlanfejlesztő egy, irodaházakra és munkahelyekre szabott komplett operációs rendszert hozott létre, amely az okostelefonokhoz hasonlóan időről időre frissíthető. Magyarországon először a Mill Park irodakomplexumban vezetik be a Connected by Skanska rendszert az ősz folyamán.

Connected by Skanska – az irodaházakra fejlesztett szoftver – egy bármely felhasználó által elérhető mobil applikációt és egy, a bérlők és az épületfenntartók rendelkezésére álló internetes portált foglal magában. Nyitott platformként működik, amely egyszerre tartalmaz az irodaház közösségépítését célzó, valamint egyéb okos funkciókat. Így nemcsak az épület intelligens technológiáit integrálja, de az ott dolgozókat is összekapcsolja.

„A Skanska arra törekszik, hogy olyan irodaházakat fejlesszen, amelyek sok-sok éven át működnek, a technológiai fejlődéstől függetlenül is. Ezért alkottunk az okostelefonokhoz hasonló megoldást – könnyen frissíthető, mint a naponta használt alkalmazások.”- mondja el Renata Nowakowska, a Skanska közép-kelet-európai kereskedelemfejlesztési üzletágának innovációs menedzsere. 

Hogy működik a Connected by Skanska? 

A Skanska a közép-kelet-európai régió első fejlesztője, ami nemcsak irodahelyiséget és épületüzemeltetést, de egy összekapcsolt emelt szolgáltatást is nyújt bérlőinek.

A helymeghatározók segítségével a telefon felismeri, hogy pontosan merre is jár tulajdonosa az irodaházban és lehetővé teszi, hogy a  világítást illetve a hőmérsékletet az adott helyen közvetlenül szabályozza.
A helymeghatározók segítségével a telefon felismeri, hogy pontosan merre is jár tulajdonosa az irodaházban és lehetővé teszi, hogy a világítást illetve a hőmérsékletet az adott helyen közvetlenül szabályozza.

A Connected by Skanska szolgáltatás három különböző szinten érhető el: 

  1. Connected Building: minden egyes Skanska irodaházban intelligens hálózat működik majd, amely összeköti az irodaház funkcióit – ideértve parkolási rendszert, a mobil telefonos beléptetés vezérlést, az irodahelyiség kezelő eszközöket és a virtuális recepciót – a közösségi szempontokkal, mivel információt nyújt a tömegközlekedésről, az épületről és közösségi híreket is szolgáltat.
  2. Connected Fit Out: ez egy választható szolgáltatás bérlők számára. Magában foglalja az olyan funkciókat, mint a beltéri helymeghatározás, a tárgyalófoglalás, a  munkakörnyezet kezelése és optimalizálása.
  3. Connected Green: szintén választható funkció bérlők számára; környezetvédelmi oktatás és a Skanska LEED és WELL beltéri tanúsítványokat támogató tevékenységének bemutatása tartozik ide.

Mikor lesz elérhető a Connected by Skanska Magyarországon? 

A Mill Park valamint soron következő ingatlanfejlesztéseinek köszönhetően a Skanska fenntartható, eredményes üzleti gazdálkodással működik Magyarországon. A IX. kerületben található irodaház számos, az ott dolgozók jóllétét támogató, kreativitásukat és hatékonyságukat növelő jellemzővel bír. A Mill Park irodakomplexum lesz az első Magyarországon, ahol a Connected by Skanska szolgáltatást bevezetik, így az idei év őszén a két épületet használók szorosabb közösségben, „összekapcsolva” dolgozhatnak.

„A technológia és az innováció az ingatlanfejlesztés szerves része. Nem csak építési, de még inkább a felhasználói élmény szempontjából is. Minden egyes projektünknél mindent megteszünk, hogy minél barátságosabb és közvetlenebb módon emeljük magasabb szintre a végfelhasználók kapcsolatát az épülettel. Erre a célra a Connected by Skanska a tökéletes integrált rendszer, amely egyetlen felhasználóbarát alkalmazással kezelhető, és amelyhez a Mill Park használóinak hozzáférést biztosítunk. Ebédet rendelhetnek, »telekocsi« rendszert használhatnak a munkába járáshoz, ellenőrizhetik a tömegközlekedés valós idejű információit, és naprakészek lehetnek a közvetlen környezetükben zajló eseményekről. A legjobb dolog pedig az, hogy a rendszer számos testre szabható modult tartalmaz az egyes bérlők igényein és preferenciáin alapulva. Ez az, amit jövőképes megoldásnak nevezünk!"- teszi hozzá Marcin Łapiński, a Skanska Magyarország ügyvezető igazgatója.

Spark – az első teljesen összekapcsolt, „connected” épület a közép-kelet-európai régióban 

A Connected by Skanska teljes csomagjának bevezetését Varsóban indították el. A Spark Complex irodaépület használói az egész házban foglalhatnak tárgyalókat. A telefonok felismerik az épületen belüli pozícióikat és automatikusan a megfelelő ponthoz kapcsolódnak egy adott terület hőmérsékletének illetve világításának szabályozása érdekében. Az egyes funkciók „beszélnek egymással”, a tárgyalófoglalás során már el is készül a vendég virtuális belépési engedélye és parkolóhelyet is fenntartanak neki.

 

A felhasználók a mobil applikáción keresztül állíthatják be a szoba hőmérsékletét.
A felhasználók a mobil applikáción keresztül állíthatják be a szoba hőmérsékletét.

 „A technológiai változások élvonalában vagyunk. A megoldásokat már a bérlők jövőbeni igényeihez igazítjuk. Ugyanakkor megértjük, hogy az új technológiák elfogadása nem mindenki számára egyforma folyamat. Éppen ezért azok, akik régebbi telefonokat használnak, vagy azok, akik nem akarják követni a legújabb megoldásokat, mindig átválthatnak az épületek hagyományos, például műanyag belépőkártyákkal történő használatára”– teszi hozzá Nowakowska.

Adatelemzés bérlők számára 

A Skanska által nyújtott intelligens épület-megoldások nemcsak az ott dolgozóknak, de az irodák fenntartóinak is hasznosak. Először is, egyetlen rendszerben kezelhetik az irodai beállításokat, hozzáféréseket. Például megváltoztathatják az alkalmazottak műanyag és virtuális kártyáinak hozzáférési típusát, parkolóhelyet biztosíthatnak egy VIP vendégnek, vagy fontos információról tájékoztathatják egyszerre az összes felhasználót.

 

Az irodák üzemeltetői adatokhoz juthatnak a Connected by Skanska internetes portáljáról.
Az irodák üzemeltetői adatokhoz juthatnak a Connected by Skanska internetes portáljáról.

A bérlők is hozzáférhetnek az irodahasználatra vonatkozó valós idejű és korábbi adatokhoz, például a parkolás hatékonyságáról, az iroda napi kihasználtságáról, a konferencia és a tárgyalótermek elérhetőségéről, stb. A Connected by Skanska által biztosított adatok alapján az irodahelyiségek hatékonyabban használhatók ki, illetve az alkalmazáson keresztül kapott információk alapján módosíthatók. 

A Connected by Skanska alkalmazáscsomagot a Skanska közép-kelet-európai kereskedelemfejlesztési üzletága a Sharry Europe (technológiai partner és IT fejlesztő) valamint az Estimote (technológiai partner és helyzetjelző beszállító) cégekkel közösen fejlesztette.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés