hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elő a mobillal!

Az okostelefonok már az álláspiacot is leigázták

A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent. Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett” keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.

A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74%), mint számítógépet (77%). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése. A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben. A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát azért továbbra is hagyományos eszközökről küldik el a pályázók – derül ki az állásportál friss felméréséből.

A telefonon böngészünk, de a számítógépről jelentkezünk

„Az online kereskedelem és szolgáltatóipar minden szegmensében megfigyelhető az a trend, hogy a felhasználók az okoseszközeiket használják a keresgéléshez, de a tényleges konverziók inkább hagyományos eszközökön történnek. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az álláskeresők mobiltelefonon kiválasztják a nekik tetsző hirdetéseket, majd a számítógép elé ülve jelentkeznek azokra. Az alkalmazásunkkal és az oldalunk mobilos nézetének folyamatos fejlesztésével azon dolgozunk, hogy egyre kevesebben érezzék úgy, a sikeres jelentkezéshez váltaniuk kellene a két eszköz között” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.

 A mobileszközök előretörése a kevésbé képzett kütyühasználóknak köszönhető. Három éve az online térben kevésbé otthonosan mozgó felhasználóknak mindössze a harmada használt mobilinternetet és telefont az álláskereséshez, ezzel szemben jelenleg már közel kétharmaduk választja már ezt az eszközt. Az alkalmazások felé is nyitottabbak lettek: már 42 százalékuk letölti a célnak megfelelő applikációt és akár azon keresztül is jelentkezik. A tapasztalt felhasználók körében meglepő módon csökkent a mobilwebes felületet használók száma, de ezzel párhuzamosan, 65 százalékra nőtt az alkalmazást használóké.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés