hirdetés
hirdetés
hirdetés

Örökzöld szakma

Az ingatlanértékesítői szakmában minden generáció megtalálhatja a számításait

Melyik szakma a trendi a fiatalok között és miben jó az idősebb korosztály? Érdemes különbséget tenni, vagy van, ahol mindenki megtalálhatja a számítását? A Duna House 1000 értékesítő adatai alapján vizsgálta meg korosztály, végzettség és nem alapján, hogy mi jellemző az ingatlanközvetítői szakmára. A hölgyek még mindig előnyben vannak, de törnek föl a fiatal férfiak.

A közvetítői szakmát, az 5 generáció szakmájának is szokták emlegetni és valóban a Duna House felmérése alapján elmondható, hogy korösszetételben óriási a különbség a két véglet között. A legfiatalabb a szakmában 19 éves, míg a legidősebb 76. életévébe lépett az idén.

Egy szakma népszerűségéről sokat elmond, hogy milyen korösszetétellel rendelkezik. A régebben népszerű, de mostanra elöregedő vagy az új, csak fiatalokat érdeklő szakmák között üdítő színfolt az ingatlanértékesítői szakma, ahol a statisztikák szerint minden generáció megtalálja a számításait.” – nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. „Az élethelyzethez alakítható munkastílus és munkarend, az emberekkel való közvetlen foglalkozás, illetve a jó kereseti lehetőségek is minden korosztály számára vonzóvá teszik ezt a szakmát. Nagyon fontos érv lehet a folyamatos tanulás és fejlődés lehetősége, erre mi is külön hangsúlyt fektetünk a hálózatunk oktatási rendszerében.”   

Az ingatlanközvetítők átlagéletkora 44 év, ebből talán értelemszerű, hogy a szakmában legnagyobb százalékban (34%) a 40 és 50 év közötti korosztály van jelen.  Az 50-60 év közöttiek 25%-kal, a 30-40 év közöttiek 20%-kal, de a 18-30 év közötti fiatalabb generáció is 13%-kal képviselteti magát. Érdekesség, hogy a 18-30 év közötti korosztály az egyetlen, ahol nagyobb arányban vannak jelen a férfiak, mint a nők. Az összes többi korcsoportban a hölgyek vitték a prímet. Ebből adódik, hogy összesítve a nemek közötti arányok versenyét is a hölgyek nyerték 58-42%-os megoszlásban.

A teljes elemzés ezen a linken érhető el. 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés