hirdetés
hirdetés

Hiányoznak a spontán kapcsolódások

Az elmúlt évben jelentősen eltávolodhattak egymástól a munkavállalók

A koronavírus-járvány hatalmas változásokat idézett elő nemcsak az emberek magánéletében, hanem a vállalkozások mindennapjaiban is. Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász szerint a munkavállalók az elmúlt egy évben jelentősen eltávolodtak egymástól, ami hosszútávon a cégek hatékonyságát is visszavetheti.

Magyarországon a koronavírus márciusi megjelenése és a kormány által bevezetett korlátozások súlyos gazdasági visszaesést okoztak, ezért csak azok a cégek tudtak életképesek maradni, amelyek gyorsan és rugalmasan tudtak alkalmazkodni a szükséges rosszhoz. A vállalatoknak ki kellett lépniük a komfortzónájukból és ezt jól kellett menedzselni ahhoz, hogy továbbra is eredményesek tudjanak maradni.

Beszűkül a munkavállalók személyisége

Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász arról beszélt, tavaly tavasz óta jobbára online mennek az információk a cégeknél. Ugyan az utazással mindenki sok időt takarít meg, a hatékonyságot visszavetheti, ráadásul a kollégák folyamatosan távolodnak el egymástól a közös programok, az apró beszélgetések hiánya miatt.

„Ez a tendencia nem csak a home office-ban dolgozóknál figyelhető meg. A gyárakban, a kereskedelmi szektorban egyfajta személyiség-beszűkülés tapasztalható. A járvány terjedésének megakadályozása miatt tartani kell egymástól a távolságot, más időrendben dolgoznak az alkalmazottak és más gondokkal kell mindenkinek megküzdeni a magánéletében is. Este nem járnak össze a kollégák, nem ülnek össze napközben kávézni, nincs meg a konyhában az a pár perces beszélgetés, mint korábban” – magyarázta a coach.

Mint mondta, a cégeknek többet kell menni a munkáért, de ha nem szervezik meg rugalmasan a munkafolyamatokat, akkor az komoly piacvesztést is okozhat. A munkavállalóknak sok esetben olyan feladatokat is el kell látniuk, ami egy évvel ezelőtt még nem rájuk volt bízva, más az információáramlás is, tehát egy igen komplex átszerveződésről van szó.

Hálózatelemzéssel a kiégés is megelőzhető

Nemes Zsuzsanna szerint a cég hatékonyságát krízishelyzetben hálózatelemzéssel lehet javítani. Ez egy digitális szervezetdiagnosztikai eszköz, amivel a legkülönbözőbb kérdésekre lehet választ kapni.

„Az elemzéssel fejleszthetjük a tudásmenedzsmentet, csökkenthetjük a fluktuációt. A cégvezetők láthatják, kik azok a kollégák, akik leszakadóban vannak és kik azok, akik csapaton belül is jó szakértőnek tartanak. Kiderül, kik a vállalat kulcsfigurái, kik a véleményvezérek, a legmotiváltabbak, a legeltökéltebbek. Olyan folyamatok is látszanak, amik a formális munkán túlmutatnak” – mondta az MBA közgazdász.

Mint fogalmazott, ha egy cégen belül több osztály között csak egy kolléga tartja a kapcsolatot, az hatalmas rizikóval jár, mert ha kiesik, szinte lehetetlen azonnal pótolni és nagyot csökken a hatékonyság. Éppen ezért elkezdtek a hálózatelemzéssel azon is dolgozni a vállalatokon belül, hogy más összekötő ember is legyen, akin keresztülfutnak az információk.

Kiemelte, ezzel a metódussal azt is ki lehet szűrni, melyik kolléga túlterhelt. Sokszor beleesünk ugyanis abba a hibába, hogy mindent elvállalunk és szeretünk túl fontosnak lenni, de ez hamar kiégéshez vezethet. Ha ezt a vezetők időben észlelik, akkor a túlterhelés is könnyen megelőzhető és a fejlesztések jó alapokra helyezhetők.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés