hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felmérés

Átlagosan fél év alatt talál új munkahelyet a magyar

Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne. Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak. A Profession.hu legújabb kutatása ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel.

A kutatás a munkakeresési trendek mellett azt is vizsgálta, hogy mi motiválja a pályázókat, valamint milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.

Felbátorodtak az álláskeresők

Figyelemfelkeltő, hogy a kutatás szerint, az elmúlt egy évben állást keresők 66 százaléka jelenleg is aktív pályázó, függetlenül attól, hogy van-e munkája vagy nincs. Az elmúlt egy éven belül állást keresők 56 százaléka tapasztalt munkavállaló, sőt 12 százalékuk vezetői, szakértői múlttal is rendelkezik, 18 százalékuk fizikai vagy szakmunkás végzettségű, és ugyanennyien vannak a pályakezdőként munkát keresők is. Szerintük az álláskeresési folyamatban a munkaadó visszajelzésére való várakozás (39%) viszi el a legtöbb időt, de az állásajánlatok böngészése (36%) is időigényes feladat. A legtöbben az iparban (15%), míg a belkereskedelemben 12 százalék talált munkát vagy próbál meg elhelyezkedni. Népszerűek a különböző kommunikációs és marketing szakterületek (9%) valamint a turizmus, vendéglátásban elérhető munkakörök (8%) is.

60 nap alatt talál új munkát a tapasztalattal rendelkező, aktív pályázó

A munkahelyi tapasztalattal rendelkező aktív pályázók (14%) átlagosan 60 nap alatt találtak új munkát maguknak. A további adatok azonban azt mutatják, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv. A legnagyobb hazai állásportál adatai szerint az eredmény nem meglepő, mert a könnyen elérhető és motivált jelöltek 75 százaléka álláskereső oldalakat használ munkakereséshez. Ők nemcsak a felkínált állásról szeretnének tájékozódni, de tudni akarják, hogy a pozíciót felajánló cégről milyen tapasztalatai vannak a korábbi pályázóknak, hol helyezkedik el a térképen, jók-e a közlekedési lehetőségek, vagy éppen milyen javadalmazási rendszert alkalmaz.

Tálcán kínáljuk az állást, mégis tovább keres

„Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy hónapról hónapra látogatási rekordokat döntünk. Azt látjuk, hogy a megváltozott munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően egyre válogatósabbak a jelentkezők, és tőlünk egyre komplexebb, pontosabb megoldásokat várnak. Azért, hogy gyorsan, személyre szabott ajánlatokat szolgálhassuk ki őket, folyamatosan komoly fejlesztéseket hajtunk végre. Ennek eredménye például az ajánlórendszerünk is, melynek segítségével nemcsak az adott állásról kap alapos információt az érdeklődő, hanem a cégről is. Annak érdekében, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, nem elégedünk meg azzal, hogy 15 éves technológiai tapasztalattal rendelkezünk, hanem folyamatosan a legújabb digitális alkalmazások bevezetésén dolgozunk” – tájékoztatott Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, a legújabb álláspiaci trendekkel kapcsolatban.

(forrás: Noguchi Porter Novelli )
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés