hirdetés
hirdetés

Szép új jövő?

Amikor a robot nem válik be...

243 robot dolgozott a nyugat-japáni Sasebo híres Henn na Hoteljében (a japán kifejezés jelentése kb. ‘furcsa’), egészen mostanáig. A menedzsment ugyanis úgy döntött, hogy a robotalkalmazottak felét leépíti. Hogy miért? Mert a munkaerő-takarékos gépek több problémát okoztak, mint amennyit megoldottak, emiatt egyfolytában emberi beavatkozásra volt szükség a zavartalan működéshez – írja a Qubit.

Az egyik elbocsátott robot a játékbaba formájú Csuri volt, egy mesterséges intelligenciával működő asszisztens, az Amazon Alexájának megtestesült változata. Sajnos Csuri elképesztően rosszul teljesített a vendégek kérdéseinek megválaszolásában, cserébe viszont néhány esetben thrillerekbe illő magatartást tanúsított. Egy Isikava Josihisza nevű vendéget például néhány óránként felébresztette éjszaka csak azért, hogy a tudtára adja: „Elnézést, nem értem. Megismételné a kérést?” Isikava csak reggel hat felé jött rá, hogy hangos horkolásával aktiválta Csurit. 

Van, amiben nem tudják lepipálni az emberi munkaerőt

Kirúgták a két velociraptort formázó dinórobotot is, amelyek a bejelentkezésnél teljesítettek szolgálatot, mivel kisült, hogy a recepciós munkakörei közül egy csomót nem tudnak ellátni. A portásrobotot pedig azért nyugdíjazták és helyettesítették humán munkaerővel, mert az emberalkalmazott jobb választ tud adni a környékbeli turistalátványosságokra vonatkozó fontos kérdésekre.

A pórul járt recepciós dinoszauruszok. (Kép forrása: DigitalTrends.com – KAZUHIRO NOGI/Getty Images.)

De még a londinerkedést sem lehetett gépekre bízni, ugyanis a hordárrobotok csak a szobák kb. negyedét érték el, azt is csak megfelelő időjárási körülmények között.

Nagyobb hatékonyságra számítottak

Az már legyen a Henn na Hotel baja, hogy a robotleépítés úgy veszi ki magát, mintha Disneylandből kirúgnák Mikit, Minnie-t és az összes embert, aki egérnek öltözött – ugyanis ez a koncepció lényege. A Henn na volt az első robotok által működtetett szálloda, a recepción több nyelven értő robotok fogadták a vendégeket, még a vécében is robotkar nyúlt a csomagokért. A menedzsment joggal remélhette, hogy a különleges vendégélmény mellett hatékonyságot is várhat a robotgárdától, de sajnos nem így történt.

Íme egy videó a csak robotokat foglalkoztató hotelről – amikor még teljes létszámmal üzemelt:

Hazánkban is van már olyan munkahely, ahol többségében robot-alkalmazottakat foglalkoztatnak – az Enjoy Budapest Caféról  itt adtunk hírt korábban.

A robotok HR-területen való alkalmazhatóságáról és az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdésekről (többek közt) itt és itt  írtunk korábban.

(forrás: Qubit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés