hirdetés
hirdetés
hirdetés

Munkakörnyezet

A top 3 tényező, ami garantáltan hazavágja a dolgozók közérzetét

A szagok és az illemhely állapota zavar a legjobban a munkahelyünkön ‒ ez derült ki egy irodai dolgozók körében végzett friss kutatásból. Ma már az egészséges munkakörnyezet egyre nagyobb szerepet kap a munkaerő-megtartásban és a toborzásban, mert nem mindegy, hogy milyen körülmények között töltjük el azt a minimum 8 órát, ami a napunk legaktívabb része. A 200 fős kutatás arra is rávilágít, hogy milyen körülményeket szeretnének a munkahelyükön az irodisták.

Az Inspira kutatócég kétszáz, 30 és 55 év közötti irodai dolgozót kérdezett meg a beltéri levegő minőségével foglalkozó AeraMax megbízásából. A nem és életkor alapján vegyesen eloszló mintában a megkérdezettek háromnegyede beosztott, negyede pedig cégtulajdonos vagy vezető volt.

1. Tartsd rendben a mosdód, sokat nyerhetsz rajta

A felmérés azt mutatta, hogy a mosdók állapotát találták a legkritikusabbnak a megkérdezettek. A kutatásban résztvevők közel felét (48%) zavarják a mellékhelyiségekben található körülmények. Életkor szerint elmondható, hogy a középkorúak (35‒40 évesek) fordítják erre a legtöbb figyelmet, a nők pedig érzékenyebbek a szagokra, mint a férfiak. Az illemhelyeket az általános higiéniás körülmények követik, ettől némileg lemaradva az étkező állapotát kifogásolták a legtöbben (39%), de a porra is sokan panaszkodtak, 38%-a a megkérdezetteknek. A takarítással egyébként az irodai dolgozók zöme (69%) elégedett, a nők egy kicsit kevésbé, mint a férfiak.

2. Tiszta a levegő?

Az allergiaszezon közepén különösen fontos megemlíteni, hogy ma Magyarországon az allergiások száma a becslések szerint több mint két millió. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek 16,5 %-át zavarja, ha allergiás kollégával ül egy légtérben, aminek elég nagy az esélye a fent említett adatok tükrében. Márpedig ha nem tisztítjuk az irodai levegőt, akkor abban ugyanazok az allergének megtalálhatóak, mint a kintiben. De nem csak a parlagfű vagy a por okozhat légúti megbetegedést, sokan a házikedvencekre is allergiások. Mostanában pedig egyre jobban elterjedtek az állatbarát irodák, a munkahelyek több mint 20 %-ra lehet bevinni kisállatot úgy, hogy előzőleg általában nem kérik ki minden munkavállaló beleegyezését (korábban mi is megírtuk, ez mennyire fontos lenne). Legalábbis ezt támasztja alá, hogy a megkérdezett beosztottak 1/3-a zavarónak találja az irodában a kutyát, macskát, de csak a 7 %-uk teszi ezt szóvá.

3. És amit a legtöbben elhanyagolnak…

A válaszadók fele tapasztalt már légúti kellemetlenségeket az irodai levegő miatt. Minden tizedik irodai dolgozó rendszeresen küzd légúti problémával a munkahelyén. Nem meglepő tehát, hogy a megkérdezettek döntő többsége (83%) inkább vagy teljesen egyetért azzal, hogy két azonos feltételű munkahely közül mindenképp azt választaná, ahol van légtisztítás. Hasonlóan magas az aránya azoknak is, akik úgy gondolják, hogy ma még Magyarországon az irodai levegő tisztítását elhanyagolják a munkaadók, pedig 88% jelentős hozzáadott értéknek tekintené ezt. Szinte valamennyien úgy gondolják (94%), hogy a légtisztítás egészségesebb munkakörnyezetet eredményez, ami növeli az ott dolgozók komfortérzetét és egyben növeli a munkavégzés hatékonyságát. Mindössze a válaszadók 4%-a számára közömbös az, hogy milyen levegőt szív be, mialatt dolgozik.

(forrás: Well PR)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés