hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kitekintés

A Rolex és a CERN lettek a svájciak kedvenc munkahelyei, ez az oka

A tehetséges munkavállalókért folyó versenyben nincs egyetlen olyan „aranyszabály”, amelyet betartva 100%-os biztonsággal bevonzhatnánk az értékes munkaerőt. De azért léteznek bizonyos közös tulajdonságok, amelyekben a munkavállalók által leginkább kedvelt cégek osztoznak. Egy friss svájci felmérés eredményei. 

Nem a fizetés mennyisége a döntő – derül ki a svájci Great Place to Work felméréséből. Az elmúlt két évben 50 000 svájci munkavállalót kérdeztek meg arról, hogy mi alapján találnak vonzónak egy munkáltatót, és a válaszokból az derült ki, hogy a konstruktív közös munka és a vezetők iránt érzett bizalom a magas fizetésnél is csábítóbbak a svájciaknak. A fizetés sem bizonyult mellékes tényezőnek, de ezt nem önmagában értékelték, hanem abban a tekintetben, hogy ők maguk munkavállalóként menyire érzik korrektnek a fizetéseket a cégnél. A válaszadók azt találták fontosnak, hogy átlássák, miből áll össze a fizetésük, és pontosan milyen meggondolások játszanak benne szerepet, hogy annyi bért kapnak kézhez, amennyit.

Érdemes vigyázni a túl(?) magas fizetésekkel

A felmérésből az is kiderült, hogy a magas fizetés akár még kontraproduktív is lehet, amennyiben a cég dolgozói nem érzik korrektnek a kolléga magas fizetését. Irigységgel és hatalmi harcokkal átitatott közegben egy kiugróan magas fizetés gyakran csak frusztrációhoz, csalódáshoz és produktivitásromláshoz vezet. Ráadásul egy ilyen rendszerben a magas fizetést kapó munkavállaló gyakran akkor sem vált, ha egyébként már nem érzi jól magát a munkahelyén, mert egy másik helyen jó eséllyel kevesebbet keresne.

A legkülönbözőbb vállalatok kerültek a toplistára – mégis van néhány közös pont

A munkahely kedveltségének mértékében semmiféle szerepet nem játszik a felmérés eredményei szerint, hogy milyen ágazatról van szó: a toplistán olyan teljesen változatos területeken tevékenykedő cégek szerepeltek, mint az óragyártó Rolex, a CERN részecskefizikai kutatószervezet, a szállítmányozó DHL vagy a Rhätische Bahn vasúti vállalat. Ami közös volt ezekben a vállalatokban, az:

– a magukról kifelé is sugárzott pozitív kép, a vállalat presztízse;

– az, hogy készek a növekedésbe invesztálni;

– a jó légkörben végzett csapatmunka;

– a lojális és az alkalmazottak munkáját megbecsülő felettesek;

– valamint a modern munkakörnyezet.

(Borítókép forrása: Wikimedia Commons.)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés