hirdetés
hirdetés

Biotech

A munkahelyi koronavírus-gócpontok kialakulását akadályozhatja meg egy magyar innováció

A magyar Neumann Diagnostics két nemzetközileg alkalmazott technológiai újítást – az önmintavételezést és a csoportos mintavizsgálatot egyesítve kínál különösen hatékonynak ígérkező megelőző célú koronavírus-szűrési módszert cégek és intézmények számára. A szolgáltatással egy munkavállaló egyszeri koronavírus-tesztelése tízezer forintos áron végezhető el.

Számos napokban megfogalmazott szakértői vélemény szerint Magyarország a koronavírus-járvány második hullámának küszöbén, vagy már az elején áll. A vírus elleni védekezés következő fázisának fontos célja kell, hogy legyen a kór pusztító gazdasági hatásainak minimálisra csökkentése, a cégek üzletmenet-folytonosságának biztosítása. Ebben kulcsszerepet játszhat a munkavállalók rendszeres tesztelése, mellyel elkerülhető a munkahelyi koronavírus-gócpontok kialakulása, így teljes cégek, vállalatok fertőzöttség miatti leállása, termelékenység-csökkenése.

Csodafegyver?

A magyar Neumann Diagnostics két, nemzetközi szinten már alkalmazott technológiai innováció egyesítésével olyan gazdaságos PCR koronavírus tesztelési módszert dolgozott ki, mellyel nagy számban, hatékonyan és rendszeresen szűrhetőek egy cég, vagy intézmény munkavállalói, a piacon elérhető megoldásokhoz képest töredékáron – írják sajtóközleményükben. Az egyik újítás az önmintavételezés, melyet külön szolgáltatásként is értékesít a Neumann Diagnostics magányszemélyek számára. Ennek előnye, hogy a vizsgálatban részt vevő személy egy speciális mintavevő készlettel, saját magának akár az otthonában le tudja venni a koronavírus vizsgálathoz szükséges orrnyálkahártya-mintát.

A másik újítás az ún. „pool”-ozás (vagy csoportos mintavizsgálat), melynek lényege, hogy egyszerre több minta vizsgálata zajlik a laboratóriumi reakciócsőben és egyedi minták tesztelésére csak akkor kerül, ha az adott pool (azaz vizsgált mintacsoport) amelyben az adott minta benne volt, pozitív eredményt adott. Ez nagymértékben gyorsítja és olcsóbbá teszi a minták vizsgálatát – fogalmaznak.

„A két technológiai innováció összekapcsolása a mostani nehézkes szervezett mintavétel és drága egyedi tesztelés helyett bárhol megvalósítható, olcsó és gyors mintavételt tesz lehetővé, és hasonlóan gyors, költséghatékony tesztelést eredményez. Célunk, hogy a szolgáltatást költséghatékony módon kínáljuk vállalatoknak, sportszervezeteknek és minden olyan intézménynek, ahol a munkatársak rendszeres találkozása elkerülhetetlen. Egy személy egyszeri vizsgálata nagyjából 10 000 forintos árszintet fog jeleneti a megrendelőknek” – hívta fel a figyelmet Nyíri Miklós, a Neumann Diagnostics ügyvezetője.

Bill Gates is kipróbálta

Az önmintavételes PCR koronavírus tesztelés első apostola Bill Gates volt, aki egy Washington University által megvalósított kísérletet támogatott, aminek során bebizonyosodott, hogy az önmintavétel 95%-os hatékonysággal képes kimutatni a fertőzést. A Neumann Diagnostics által alkalmazott teszt akár már 5 kópia vírust is képes kimutatni, miközben egy fertőző személy orrában sok millió vírus található meg.

„Havi két teszteléssel a munkavállalók szűrése megoldható, a szervezet működése biztonságosan fenntartható, és a járványgócok megjelenése megelőzhető. Amellett, hogy a tesztelt személyek biztonságérzete is jelentősen javul, a vállalkozás biztosítani tudja üzletmenet folytonosságát” – fogalmazott Nyíri Miklós.   

A Neumann Diagnostics nagy tapasztalattal rendelkezik az önmintavételes tesztelés területén, mivel sok ezer nő humán papillómavírus (HPV) PCR tesztelését végezte már önmintavételes technológiával – olvasható a cég sajtóközleményében. A vállalkozás méhnyakszűrési módszere, amely egy speciális biomarker tesztet is tartalmaz, egyedülállóan sikeres a méhnyakrákok megelőzésében – írják.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés