hirdetés
hirdetés
hirdetés

Next Gens Day

A multik irányába kacsintgatnak a jövő HR szakemberei

Multinacionális vállalatoknál dolgoznának legszívesebben a HR szakos egyetemisták – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem legfrissebb kutatásából. A fiatalok többsége úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni három évben középvezetői pozícióig jut majd, és többször munkahelyet vált pályafutása során. A hallgatók azt is el tudják képzelni, hogy munkával töltött éveik során többször szakmát módosítsanak.

Saját emberi erőforrások (BSc) szakos hallgatói körében végzett felmérést a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). A kutatást az intézmény által szervezett Next Gens Day 2019 HR szakmai napon végezték el, felmérve az egyetemisták munkaerőpiaci érvényesülésről alkotott véleményét. A válaszadók többsége (70%) már az egyetemi tanulmányai mellett is saját szakterületén dolgozik, így kézzelfogható tapasztalattal rendelkezik a munka világából.

Szívesen vállalkoznának a fiatalok 

A megkérdezettek 60 százaléka úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni 1-2 hónapon belül talál stabil munkahelyet, egyharmaduk szerint ehhez 3-6 hónapra lesz szükség. A megkérdezettek nagy többsége (80%) legszívesebben multinacionális vállalatnál dolgozna, de igen népszerűek a hazai nagyvállalatok (53%) és a saját vállalkozás indításának lehetősége (40%) is. Ezen irányú szándékaik komolyságát jelzi, hogy a megkérdezettek 11 százaléka saját vállalkozás vezetőjeként képzeli el magát 1-3 évvel a diploma kézhezvétele után. A lista végén a közszolgálati szervezetek állnak a megkérdezett hallgatók körében. 

Az egyetemisták több mint fele úgy gondolja, hogy 1-3 év alatt középvezetői szintig juthat a ranglétrán, és csupán 2 százalékuk képzeli el szabadúszóként vagy digitális nomádként az életét. A hallgatók fele úgy gondolja, hogy egy hazai munkavállaló 6-10 év alatt elérheti karrierje csúcsát, és alig egytizedük gondolja úgy, hogy ehhez 15 évnél több időre van szükség.

 A szakmamódosítás sem kizárt

A hallgatók közel fele számít arra, hogy munkával töltött évei alatt 1-3 alkalommal vált munkahelyet, 20 százalékuk szerint azonban ez akár 5-nél több alkalommal is megtörténhet. Csupán a tanulók 3 százaléka számít arra, hogy mindössze egyszer fog munkahelyet váltani aktív évei során. Bár a válaszadók 90 százaléka legszívesebben a saját szakjának megfelelő területen helyezkedne el, több mint 40 százalékuk azt is el tudja képzelni, hogy többször vált majd szakmát pályafutása során. 

„A mostani egyetemisták nem tudják, hogy a tanult szakmájuk létezni fog-e 5-10 év múlva, ráadásul a pályaválasztás sem egyértelmű, hiszen csak Magyarországon 400 szak érhető el, nem beszélve a külföldi lehetőségekről. Aki most kezdi meg a tanulmányait, már nem egy életre választ szakmát” – mondta el az eseményen Megyeri Mirtill, a Zyntern.com társalapítója. „Ma Magyarországon csupán a munkavállalók 30 százaléka dolgozik eredeti végzettsége szerint.” Az előadó felhívta a figyelmet arra, hogy a PwC 2018-as kutatásának eredményei szerint a 2030-as évek közepére a jelenlegi munkahelyek 30 százaléka teljesen eltűnik majd, így a mai egyetemistáknak elsősorban saját készségeik fejlesztésére érdemes koncentrálniuk.

Közösen a jövő HR generációiért

 A METU szervezésében, az Aon Magyarország fő szakmai támogatásával megvalósult Next Gens Day 2019 tematikus HR-nap a szakma jövőjét és legégetőbb kérdéseit nyolc előadáson keresztül vette górcső alá. „Szakértőink olyan témákat vizsgáltak, mint a kapunyitási pánik, a HR szakma digitalizációja vagy a Z generáció integrációja a munkaerőpiacon. Hiszünk abban, hogy a hallgatók számára lépéselőnyt jelent, ha már tanulmányaik alatt is lehetőségük van megismerni a szakma kulcsszereplőit és találkozni a legfrissebb trendekkel” – mondta el Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország Talent Solutions vezetője. 

A rendezvény második felében a METU emberi erőforrások szakos (BSc) hallgatói számára a hazai felsőoktatásban rendkívülinek számító lehetőség is megnyílt. Az egyetem és a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) magyar tagozata által februárban kötött megállapodás részeként ekkor vette kezdetét a „Next Gens – közösen a jövő HR generációiért” program, melynek keretében 66 egyetemista 6 alkalmas egyéni, a pályakezdésükhöz támogatást nyújtó coaching folyamatban vehet részt. A program eszmei értéke megközelíti a 6 millió forintot, ami egyben azt is jelenti, hogy ez az elmúlt évek egyik legnagyobb ilyen jellegű kezdeményezése Magyarországon.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés