hirdetés
hirdetés
hirdetés

METU Index

A magyar diákokat jobban érdekli az innováció, mint a külföldieket

Mást értenek innováció alatt, eltérően viszonyulnak az újdonságokhoz és saját teljesítményük megítéléséhez, valamint nagyon különbözően használják az online teret információszerzésre a magyar és a külföldi fiatalok a Budapesti Metropolitan Egyetem METU Index nevű kutatása szerint. 

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) harmadik alkalommal készítette el kutatását, melynek során saját magyar és külföldi ‒ többek közt HR-es ‒ hallgatóit kérdezte meg az innovációhoz, a változáshoz és az egyéni teljesítményhez való viszonyukról.

A kutatás eredménye szerint a fiatalok általában sikeresen alkalmazkodnak a változásokhoz: a magyarok kétharmada (65%), és a külföldiek 58 százaléka kifejezetten könnyen veszi a változásokat saját bevallása szerint. Csak a válaszadók töredéke (3‒3%) ítélte meg úgy, hogy lassan fogadja el az újdonságokat, míg senki nem gondolja azt, hogy nehéz lenne számára az alkalmazkodás.

Mást értenek innováció alatt a magyar és a külföldi diákok

A hallgatókról összességében elmondható, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé: a magyarok többsége (55%) általában megvárja, amíg egy-egy újítás széles körben elterjed, míg a külföldiek legnagyobb arányban (42%) csak akkor használják az újdonságokat, ha feltétlenül szükséges. Az egyetemisták kevesebb mint 15 százaléka szeretné azonnal megszerezni az innovatív eszközöket, míg hasonló az aránya azoknak, akik egyáltalán nem érdeklődnek az újdonságok iránt. A magyar válaszadók közel egyharmada a technológiai újítással azonosítja az innováció fogalmát, míg a külföldiek inkább azt tartják fontosnak, hogy még egy eddig nem létező dologról legyen szó.

A külföldiek jobban használják információforrásként a közösségi médiát, mint a magyarok

Az összes magyar válaszadó követi valamilyen rendszerességgel az innovációkról szóló híreket, közel 80 százalékuk rendszeresen vagy folyamatosan. A külföldi hallgatóknak ez mindössze kétharmadára igaz, viszont 13 százalékuk egyáltalán nem érdeklődik az ilyen hírek iránt. Az információforrások terén az online tér dominál: a magyar hallgatók fele-fele arányban – nagyrészt magyar nyelven – tájékozódnak hírportálokról, illetve a közösségi médiából, blogokról és vlogokról. A külföldiek inkább ez utóbbi kategóriát részesítik előnyben – 59 százalékuk szerzi be innen az innovációról szóló híreket.

A magyar fiatalok maguknak, a külföldiek a családjuknak szeretnének bizonyítani

Ami az egyéni teljesítményt illeti: a magyar fiatalok négyötöde leginkább magának, míg a külföldi egyetemisták nagyobb része (62%) a családjának szeretne bizonyítani. Visszajelzést, véleményt mindkét csoport elsősorban szüleiktől és barátaiktól vár. Saját egyetemi teljesítményüket a magyar hallgatók elsősorban a jó jegyek (56%), illetve gyakorlati tevékenységük (29%) alapján ítélik meg. A külföldiek viszont a tudományos tevékenységet (32%) és a gyakorlatot (29%) hasonló súlyúnak tartják teljesítményük értékelésekor, mint az érdemjegyeket (36%).

Jobban teljesítenek nyugodt körülmények között, mint csapatban

A hallgatók relatív többsége (38%) nyugodt körülmények között teljesít a legjobban, de a válaszadók felének hasonló inspirációt jelent az időnyomás vagy a stresszhelyzet is. Minden hetedik-nyolcadik válaszadónak a csapatmunka segít teljesítménye növelésében. A legtöbb egyetemista csendben szeret tanulni, de a magyar fiatalok jelentős része hatékonyabban tanul, ha felmondja magának az anyagot (37%), míg a külföldiek közül sokan (szintén 37%) zenehallgatás közben érzi magát a legeredményesebbnek.

A Budapesti Metropolitan Egyetem idén ősszel saját TEDx konferenciáján is foglalkozik az egyéni teljesítménnyel és az innovációval: a Sok/k/színűség az egyéni-társadalmi sokféleséget mint a változás és innováció mozgatóerejét járja körül. A METU már másodszorra szervez a világszerte ismert és számos globális kezdeményezést inspiráló TED eseménysorozathoz kapcsolódva saját TEDx rendezvényt. Az eseményt 2018. október 25-én, az Uránia Nemzeti Filmszínházban rendezik meg. A konferencia kísérőeseményeként az egyetem a Magnet Közösségi Házzal együttműködésben egy TEDx klubbeszélgetést is szervez július 3-án 18:30 órás kezdéssel A másik ösvény címmel. A rendezvényen Rózsa Magdolna, a Zuglói Tükörkép Műhely vezetője, Papp Bojána újságíró és rendező, valamint Szigethy Alexandre 9 nyelven beszélő világpolgár járja körül a változás és változtatás témaköreit.

(forrás: Noguchi Porter Novelli )
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés