hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gyermekszem.pont

A jövő 3D-szakembereit képzik ebben az általános iskolában

A munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatással, a digitális kompetencia képzésére fókuszálva zajlik a tanulás a Gyermekszem.pont Alapítványnál, amely multinacionális cégekkel együttműködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakította ki tantervét, és idén első középiskolai osztályát is elindítja. Az alapítvány az országban egyedülállóan hoz létre a digitális kompetencia képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort, hogy a jövő 3D programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék. Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövő építésztervezőit, applikáció fejlesztőit, ipari 3D tervezőit, reklámgrafikusait és 3D animációs szakembereit.

A kiemelt közfeladatot ellátó iskola két éve Európai Uniós finanszírozás, hatvan millió forintos tőkeinjekció bevonásával dolgozta ki a Nemzeti Alaptanterv keretei közé illeszkedő, rendszerpedagógia nevű módszerét, amelyet eddig az általános iskolai osztályaiban alkalmazott sikerrel.

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium a 2019/2020-as tanévben, fennállásának negyedik évében középiskolai szakasszal, négy évfolyamos gimnáziummal bővül, így ettől a tanévtől többcélú intézményként folytatja tovább a munkáját – jelentette be az iskola igazgatója, Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója. A szakember szerint a középiskolai osztályokban a projektszemléletű oktatást; a kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését; a szociális kompetenciák előtérbe helyezését, és az életen át tartó tanulásra való felkészítést helyezik a középpontba

Dechertné Gelencsér Anna elmondta, hogy mindkét, a gimnázium által meghirdetett tanulmányterület valódi, versenyképes tudást biztosít majd, hisz az ide járó diákok emelt szinten tanulhatják az angol nyelvet részben anyanyelvi oktatóktól, valamint az országban egyedülálló módon olyan digitális-művészeti képzés valósul meg, ahol a 3D tervezésé, animálásé, később a 3D programozásé lesz a főszerep. A digitális kompetencia fejlesztésére irányuló informatikai képzésükhöz pedig létrehozzák Magyarország első 15 munkaállomásos középiskolai 3D-laborját.

A sikeres, munkerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozások bevonására van szükség, ezért az iskola vezetése egy több díjat is elnyert (Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő technológiai startup-ja 2012-ben és 2014-ben) online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe. Emellett, a digitális-művészeti képzés színvonalát a 3D animáció, illetve az AR/VR technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonásával kívánják garantálni. Az igazgatónő megjegyezte, hogy a 3D programozás egy innovatív, rendkívül gyors ütemben fejlődő területe az informatikának, ez a tudás a jelenünk része, iskolarendszerben azonban még nem oktatják. Éppen ezért az iskola további együttműködéseket tervez, tárgyalnak felsőoktatási intézményekkel, illetve multinacionális informatikai cégekkel is, valamint egyeztetnek a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódásról. A rendszerszemléletű gondolkodással, a tanulószervezetként történő gyakorlati működéssel a legtöbb nagyvállalat képes azonosulni – tette hozzá.

Tudásmegosztás és rendszergondolkodás

Az oktatási profil három fő alappillére a komplex művészeti nevelés, valamint az idegennyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése. Hosszú távú cél, hogy az iskola tudjon tanuló szervezetként működni, tudásmegosztással, együttgondolkodással és a rendszerben való közös gondolkodással. Tantárgyi integrációt szem előtt tartó projekteket, amiket gimnáziumban már a szakmai partnerekkel közösen tervez megvalósítani, hisz a rendszergondolkodás vállalati környezetben végképp nem új keletű fogalom, ha úgy tetszik, bevett gyakorlat. A rendszerszemléletet leginkább támogató oktatási módszernek a projektalapú oktatást tartják, így az iskolában rendszeres időközönként dolgoznak tantárgyközi projekteken a tanulók. A rendszergondolkodáson alapuló pedagógiai módszer iránt jelentős az érdeklődés a közoktatási intézmények részéről is.

A középiskolai oktatásra az engedélyt az általános iskola sikeres hároméves működése után kapta az alapítvány, amely kiemelt közfeladatot is ellát, hiszen a tanulók egy része speciális nevelési igényű tanuló. A gimnáziumi szakasz engedélyeztetésénél fontos szempont volt, hogy többeknek adjanak esélyt a bekerülésre, így nem számítanak a központi felvételin megszerzett pontok. A felvételinél a tanulmányi eredményeket veszik figyelembe, tehát a 7. osztály év vége és a nyolcadik félévének eredményei számítanak, emellett pedig a személyes találkozások alkalmával kialakított benyomások.

Bemutatkozó videó:

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés