hirdetés
hirdetés

Új szerepkörbe csöppenve

A HR a döntési folyamatok legfelsőbb szintjére kerül

A HR szerepét az aktuális gazdasági helyzet döntően befolyásolja, így a jelenleg növekedési pályán lévő gazdasági környezetben a HR adminisztratív szerepköre egyre inkább eltolódik a stratégiai partnerség felé. Azaz a HR a döntési folyamatok legfelsőbb szintjére kerül – véli a K&H. A versenyhelyzet növekedése ugyanakkor operatív szinten is új, hatékonyabb eszközöket kíván a HR szakemberek részéről, amire a dolgozói igényekhez igazított, valamint a digitális HR megoldások adnak választ.  

Az elmúlt években jelentősen megváltozott a HR szerepe: a szakterület az adminisztratív, kiszolgálói tevékenységből elmozdult a stratégiai partnerség felé a szervezeti struktúrában. „A HR feladatait nemcsak önmagában a munkaerőpiaci helyzet, hanem a gazdasági ciklus is meghatározza. Míg stagnáló vagy lassabb növekedési, esetleg visszaeső gazdasági időszakban a szervezeti változások mellett főként operatív feladatok vannak a HR számára, addig ezen felül a gazdaság jelenlegi, növekedési szakaszában a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása a cég fenntartható működése, fejlődése és versenyképessége szempontjából már stratégiai jelentőséggel bír. A költségek és a dolgozói állomány figyelése ezért a döntési folyamatok legfelsőbb szintjére került” – tájékoztatott Végh József, a K&H HR igazgatója.

„Azt is látni kell, hogy a versenyhelyzet miatt szinte minden szektorban megnövekedett a dolgozók elvándorlása, ezért a HR jellemzően több keresést indít. Másrészt a kollégák képzése, motiválása és véleményük felmérése, valamint az új munkaerőpiaci trendek figyelése és alkalmazása új elvárásokat, feladatokat jelent a HR szakemberek számára. Összességében tehát minőségében és mennyiségében is jelentősen megnövekedett a HR feladata és szerepe” – hangsúlyozta ki a szakember.  

Életszakaszonként változó motiváció

A HR szakemberek szempontjából az is meghatározó, hogy a munkaerőpiacon jelenlevő számos generáció élethelyzete és igényei eltérnek egymástól – ez pedig a HR eszközök, juttatások, sőt, a kommunikáció szintjén is eltérő megoldásokat kívánnak. A pályakezdők és fiatal munkavállalók elsősorban azokat a lehetőségeket keresik, ahol kipróbálhatják magukat, fejleszthetik tudásukat, és így megtalálhatják azt a területet, ami igazán érdekes számukra. A tapasztaltabb munkavállalók, szakemberek számára ugyanakkor a folyamatos szakmai fejlődés és kiteljesedés mellett kiemelten fontos a kihívást jelentő új feladatok, a szakértő munkatársi környezet és a szakmai képzések biztosítása. Mindez természetesen egy összetartó, jóhangulatú csapatban a munka-magánélet egyensúlyának megteremtése mellett.  

Digitalizáció becsatornázása a HR folyamatokba

A HR megnövekedett szerepköréhez és feladataihoz a digitalizáció kínálta megoldások nagy segítséget nyújtanak. Az online technológiák a toborzás, a képzések, a munkavégzési folyamatok és az adminisztráció szempontjából is kényelmesebb, gyorsabb és költséghatékonyabb, sőt, még fenntarthatósági szempontból is kedvezőbb megoldásokat kínálnak. Így a közösségi média felületek, ezen belül is elsősorban a LinkedIn, szinte megkerülhetetlen eszköze a toborzásnak, miközben a videóinterjúk és az online, papírmentes beléptetési rendszer is segíti a költséghatékonyabb, gyorsabb HR szolgáltatások elérését. A meglévő kollégák esetében pedig a rugalmas munkavégzési formáknál, az online elérhető képzéseknél, fejlesztéseknél nyílik tér a digitális megoldások előtt. 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés