hirdetés
hirdetés
hirdetés

K&H családi vállalatok kiválósági díj

A hosszú távú sikeres működés titkaira tanít a díjnyertes vállalat

Az építőipar – a hazai gazdaság egyik meghatározó ágazata – jelenleg a GDP 4,5-5%-át állítja elő, a cél azonban a válság előtti 7%-os szint elérése. A szektor dinamikus növekedésének záloga az olyan cégek kezében van, mint a közel három évtizede működő Merkbau Kft. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert vállalat hosszú távú sikeres működésének titka, hogy tudatosan készül az utódlásra, a folyamatos fejlesztések mellett kiemelt figyelmet fordít a munkavállalók megtartására, és a piaci igények változását is nyomon követi.

Dübörög a hazai építőipar, a KSH legfrissebb adata szerint 2018 decemberében az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 17,5%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. A hazai gazdaság egyik meghatározó ágazata jelenleg mintegy 335 ezer főt foglalkoztat, és a GDP 4,5-5%-t állítja elő. A cél azonban az, hogy elérje, és akár meg is haladja a válság előtti 7% körüli szintet. A fejlődést olyan cégek határozhatják meg, mint a dél-alföldi régió egyik legjelentősebb építőipari foglalkoztatójává vált családi tulajdonú Merkbau Kft. A vállalat olyan hosszú távú stratégiát követ, amely példaértékű lehet nemcsak a kisebb családi cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is.

„Tapasztalataink szerint a családi vállalatok nem mindegyike rendelkezik hosszú távú stratégiával, és annak kidolgozottsága is igen eltérő. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy a K&H családi vállalatok kiválósági díjat ebben a kategóriában is meghirdessük, hiszen egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a reális jövőbeni tervek és célok meghatározásától, illetve attól, hogy ezeket a célokat milyen eszközökkel kívánja megvalósítani” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

A megtartás titka és a bevonzás praktikái

A Merkbau Kft. régóta sikeres működésének legfontosabb eleme, hogy a folyamatos technológiai fejlesztések és az ügyfelekkel való bizalmi kapcsolat mellett nagy figyelmet fordít a cég munkavállalóinak megtartására is. A vállalat olyan HR-stratégiát dolgozott ki, amellyel a munka-magánélet egyensúly megteremtését és a dolgozók folyamatos képzését támogatja, ezáltal biztosítva a minőségi munkavégzés fenntartását. A vállalat ugyanakkor már a fiatal generációra is gondol, hiszen a leendő munkavállalók bevonzására egy külön gyakornoki programot dolgozott ki.

A sikeres generációváltás jelentősége

A családi cégek hosszú távú működése nagymértékben függ a generációváltás sikerességétől is, mégis sok cég – hibásan – nem fordít erre külön figyelmet. „Hamarosan a Merkbau Kft.-nél is esedékes lesz a generációváltás, amire tudatosan készülünk. Kidolgoztunk egy utódlási tervet, és elkészítettük a családi alkotmányt is, amelyben világosan rögzítettük a felelősségi köröket, jogokat és kötelezettségeket, hogy elkerüljük a jövőbeni félreértéseket” – mondta el Merényi Jakab, a Merkbau Kft. ügyvezetője.

A vállalat az építőiparban jelen levő kapacitáshiányra az erőforrások átcsoportosításával és megerősítésével reagál. „Folyamatosan figyeljük a piaci igények változását, így a fő profilunknak számító generálkivitelezésen túl ma már szerszám- és szerszámgép, valamint építőanyag-kereskedelemmel is foglalkozunk. Országos hálózat részeként működő építőanyag kereskedéseink többségében egységes vállalatirányítási rendszert vezettünk be, amellyel az adminisztratív feladatok gyorsabbá és hatékonyabbá, az adatelemzés pedig egyszerűbbé vált” – tette hozzá Merényi Jakab.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés