hirdetés
hirdetés

Óvatos nyitás

A dolgozók megfigyelése lehet a kulcs a munkavállalói bizalom megtartásához?

Amerikában a nagyobb cégek már a gazdaság újbóli beindulására készülnek. A PwC saját irodáiban például olyan megfigyelőrendszert építene ki, ami alkalmas lehet arra, hogy nyomon kövesse a járvány terjedését, jelezze a fertőzött munkatársakat, és azt is, hogy azok kikkel kerültek kapcsolatba.

Több kisebb amerikai start-up vállalkozás, mint amilyen a Locix és a Microshare dolgozik ilyen típusú fejlesztéseken; az általuk kínált eszközök pedig alkalmasak lehetnek arra, hogy az azokat majdan használó cégek bizalmat ébresszenek a munkavállalókban, azt üzenve nekik: nálunk biztonságban vagy.

Miközben az államok (legutóbb például Ausztrália), illetve a tech-cégek olyan alkalmazásokon dolgoznak, amelyek ugyan hasonló célt szolgálnak, de használatuk csak önkéntes alapon képzelhető el, addig a magáncégek ezeket az applikációkat, és azok letöltését kötelezővé, vagyis a munkahelyi alkalmazás feltételévé tennék munkavállalóik számára, mind a cég, mind pedig saját maguk biztonsága érdekében – írja a Financial Times.

“Ehhez ugyanakkor szükség van az emberek többségének együttműködésére” – mondja Rob Mesirow, a PwC képviselője. – “Az amerikai vállalkozásoknak közölniük kell a munkavállalókkal: ha vissza akarsz térni a munkahelyedre, akkor ezt az alkalmazást jó, ha letöltöd a telefonodra.”

Ha egy alkalmazott esetében pozitív teszteredmény született, akkor az applikáció révén lehetőség lesz arra, hogy a cég, amelynél az illető dolgozik, vissza tudja követni a mozgását, pontosan megnézheti, kivel találkozott, de még azt is, milyen tárgyakhoz ért hozzá, így a későbbi fertőtlenítés lehetősége is adott.

A cikk eredetileg az Életforma.hu-n jelent meg, a teljes cikket – amely arra is kitér, hogy pontosan milyen eszközökre is kell itt gondolni – itt olvashatod el.

Szarvas György
a szerző cikkei

(forrás: eletforma.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés