hirdetés
hirdetés

Pozitív előretekintés

A családi vállalatok 29%-a azt várja, egy év múlva kedvezőbb helyzetben lesz

A koronavírus-járvány érezhetően nehézséget okoz a családi vállalatoknak, ugyanis a K&H nagyvállalati növekedési index adatai alapján kevesebb árbevételre számítanak a következő egy évben. Ám a visszaesés ellenére a cégek bizakodók rövid-, illetve középtávon, saját helyzetük és a gazdasági környezet javulását tekintve is. A K&H Bank számára kiemelten fontos, hogy aktívan vegyen részt a gazdaság finanszírozásában, és lehetőséget biztosítson a cégek megsegítésére a jelenlegi, fokozottan nehéz körülmények között. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ezért idén a vírusjárvány következtében alkalmazott példamutató megoldásokat ismeri el. A pályázatokat szeptember 18-ig várják.

A vírusjárvány nem kímélte a családi vállalatok jövő évi árbevétel-várakozásait. „A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb eredményei alapján ugyanis a magyarországi, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű családi nagyvállalatok – a többi nagyvállalathoz hasonlóan – arra számítanak, hogy csökkenni fog a belföldi értékesítésből származó árbevételük a következő egy évben. Ennek hátterében az áll, hogy az előző negyedévi 4 százalékhoz képest 22 százalékra ugrott azok aránya, akik árbevétel-csökkenéssel számolnak, miközben csaknem felére, 35-ről 19 százalékra esett azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik szerint növekedni fog cégük bevétele” – foglalta össze a kutatás eredményeit Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A mérséklődő árbevétel-várakozások ellenére optimistán látják saját kilátásaikat, illetve a hazai gazdasági környezetet a családi cégek. „Vállalatuk helyzetével kapcsolatban 29 százalékuk várja azt, hogy kedvezőbb helyzetben lesz cége egy év múlva. Ennek a pozitív előre tekintésnek a hátterében a vírusjárvány 1 éven belüli lecsengésével kapcsolatos várakozásokon túl az állhat, hogy értékrendjüknek, valamit hosszú távú gondolkodásuknak köszönhetően a családi tulajdonú cégek ellenállóbbak a külső környezeti tényezőkkel szemben” – fűzte hozzá az eredményekhez a szakember.

A magyar gazdaság helyzetével kapcsolatban jelentős eltérést mutat a családi cégek várakozása egy- és hároméves távon. Míg egyéves időtávon minden ötödik válaszadó (21 százalék) gondolja azt, hogy javulni fog a gazdaság helyzete, addig három évre előretekintve már lényegesen optimistábbak a családi cégek, és 36 százalékuk számít a hazai gazdasági környezet javulására.  

„Az eredményekből az látható, hogy annak ellenére optimisták a családi vállalatok, hogy a krízis következtében sokan nehéz helyzetbe kerültek. Célunk, hogy ezt a pozitív hozzáállást erősítsük bennük, támogassuk őket és elismerjük a gazdaságért és a társadalomért tett erőfeszítéseiket. Éppen ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket szeretnénk elismerni, akik arra törekedtek, hogy a jelenlegi, fokozottan nehéz körülmények között is a legjobbat hozzák ki a helyzetből, példamutató megoldásokat alkalmaztak” – tette hozzá Ékes Ákos. A pályázatok benyújtási határidejét a Bank meghosszabbította, és szeptember 18-ig várja a megoldásokat innováció, hosszú távú stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás kategóriában. 

A K&H családi vállalatok kiválósági díj részletei itt érhetők el:

https://csaladivallalatok.kh.hu/k-and-h-kivalosagi-dij/

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés