hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vajon kié lesz Az Év Családbarát Irodája Díj?

A családbarát szemlélet végre az irodákba is begyűrűzik

Újabb kezdeményezés segíti a családosok helyzetét, és munkaerőpiacra történő visszailleszkedését. Tegnap reggel Fűrész Tünde a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) elnöke nyitotta meg a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom és Az Év Irodája Verseny hivatalos sajtótájékoztatóját. A KINCS korábbi kutatásaiból kiderül, hogy ma már egyre nagyobb versenyelőnyt jelent a vállalatok számára, ha családbarát irodával várják munkavállalóikat. A kormányzat 10 éve kiemelt célként kezeli a kérdéskört, hogy a családi élet és a munka ne egymást kizáró, hanem egymást segítő tényezők legyenek társadalmi és gazdasági szinten is – ezt a célt szolgálja a most meghirdetett Az Év Családbarát Irodája különdíj is.

Fűrész Tünde, a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) elnöke üdvözölte a kezdeményezést és kedves szavaival kívánt sok sikert a pályázóknak. „Intézetünk már egy éve vizsgálja a családbarát munkahelyeket és hatalmas változást látunk ezen a területen. 10 évvel ezelőtt még nem értette a piac, hogy mit is jelenthet a családbarát munkahely fogalma. A kormányzat 2010 óta kiemelt célként kezeli, hogy a munka és a családi élet ne egymást kizáró, hanem egymást segítő dimenziók legyenek, úgy társadalmi, mind gazdasági szinten.”

A KINCS korábbi kutatásában kisgyermekes családokat kérdeztek arról, hogy mennyire családbarát a munkahelyük, és 57%-uk válaszolt igennel, ez is alátámasztja, hogy az elmúlt évek rengeteg pozitív változást hoztak. Ma már komoly versenytényező, ha egy vállalat családbarát. A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom és az Az Év Irodája verseny közös „gyermeke”, az Az Év Családbarát Irodája díj célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a munkakörnyezetben is helye van a családoknak, a kisgyermekeknek. Hosszútávú víziójuk, hogy a magyar irodák tervezésénél szép lassan alapvető szemponttá váljon a családbarát berendezés kialakítása.

 „Sok helyen láthatunk már jó példákat, kezdeményezéseket, munkahelyi bölcsit, izgalmas gyerektáborokat.  Nálunk az irodában van baba-mama sarok, LEGO szoba. Fontos tudatosítani, hogy ha a munkát beengeded az otthonodba, akkor a családot is beengedheted a munkahelyedre. Több helyen van már például gyereksarok, de ezt nem pár hétbe telik belakni és behozni a kicsiket. Viszont a családbarát szemlélet részeként pont az a fontos, hogy a munkavállalók érezzék, ezt van lehetőségük megtenni. Ez motiválja a kollégákat, hiszen értük, gyermekeinkért is dolgozunk.” – mondta el Kalmár Zoltán, Az Év Irodája Verseny alapítója.

„Szülőként sokan elgondolkozunk azon, hogy vajon jó ötlet-e, ha egy gyereket beengedünk egy munkahelyünkre. Nekem négy gyermekem van, és persze én is kicsit feszengeni szoktam, mikor átfut az agyamon a gondolat, a „főnök fia” vajon mit tesz tönkre?” – meséli személyes tapasztalatait Szabó Zoltán, a BT (British Telecommunications) ügyvezetője. „Nálunk jellemzően Y generációs munkavállalók dolgoznak – 30 év az átlag életkor. Körülbelül 2500 dolgozónak 1000 kisgyermeke van. Van családi napunk, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalommal karöltve szerveztünk meg. Ez a #mutiholdolgozol nap, amikor a gyerkőcök bejöhetnek megnézni az anyukák, apukák munkahelyét.”

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom célja, hogy az ország minden területére jusson el az üzenet: családbarátnak lenni jó, ezért újabb versenyt szerveznek a legkisebbeknek. Az Év Irodája versennyel közös #mutiholdolgoznál rajz- és alkotói pályázattal arra buzdítják a gyerkőcöket, hogy mutassák meg, milyen álomirodát képzelnek maguk elé. A szervezők 16 éves korig várják a jelentkezőket. Így az OfficeXPO irodadizájn kiállítás szombati napján, a MoM Sportban a kicsik megépíthetik, vagy lerajzolhatják álmaik irodáját, a jövő irodáját.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés